13 چیزی که به زودی منسوخ می شود
نوشته شده توسط : ساحل

جهان هرگز از تحول و پیشرفت باز نایستاده است. هم اکنون روند تغییر و تحول جهان سرعت و شتاب بیشتری هم به خود گرفته ؛ طوری‌که به نظر می‌رسد ما به شکلی هفتگی شاهد جایگزینی خدمات جدید، فناوری‌های جدید و به طور کلی چیزهای جدیدتر با نسخه‌های قدیمی‌تر آن‌ها هستیم. آیا آخرین باری   که از طریق نوار کاست به موسیقی گوش دادید یا لوح فشرده فیلمی را از یک فروشگاه ویدئویی به اجاره گرفتید، یا از تلفن‌عمومی با کسی تماس برقرار کردید به خاطر دارید؟ باید این ‌احتمال را بدهید که بسیاری از چیزهایی که امروز از آن‌ها استفاده می‌کنید هم به زودی به خاطره تبدیل شوند. ما در این مطلب به برخی ابزارها و وسایلی اشاره کرده‌ایم که به نظر می‌رسد تا به امروز از قطار سریع پیشرفت و تکامل جا مانده‌اند اما به زودی سوار بر آن خواهند شد و جای خود را به ابزارهای جدیدتری خواهند داد. با ما همراه باشید.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

1- قفل‌های هوشمند 

به جای کلیدهای فلزی

کلیدهای فلزی هنوز هم توسط بسیاری ‌از مردم در کشورهای مختلف دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند اما سیستم‌های امنیتی جدید فقط یک گام تا خالی‌تر کردن فضای موجود در جیب‌های ما فاصله دارد! مزایای قفل‌های هوشمند مانند قفل‌هایی که دارای کدهای عددی هستند به زودی، کلیدهای فلزی را به فراموشی خواهند سپرد. با استفاده از کلیدهای هوشمند دیگر کلیدی که گم شود، به سرقت برود یا در جایی فراموش شود وجود نخواهد داشت. با استفاده از داده‌های بیومتریک شما می‌توانید درخودرو، آپارتمان یا دفتر محل کارتان را بدون نیاز به کلید باز کنید.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

2- قلم دیجیتال 

به جای کاغذ و خودکار

برای نسل آینده، نوشتن با قلم وکاغذ دست کمی از کارهای متعلق به عهد باستان نخواهد داشت! امروزه ما به طور عمده از دستگاه‌های الکترونیکی برای یادداشت‌برداری، برنامه‌ریزی روزانه، برقراری ارتباطات شخصی و حرفه‌ای، یادگیری و ... استفاده می‌کنیم. حتی دیگر ضرورتی برای امضای دستی نیز دیده نمی‌شود. هر فردی می‌تواند هرگونه اقدام رسمی را با یک امضای دیجیتال به ثبت برساند. در آینده نه چندان دور، بازدید از موزه‌ها تنها فرصت برای دیدن قلم وکاغذ و وسایل مرتبط با آن‌ها مانند منگنه، پرونده، نمابر، دستگاه کپی و اسکنر خواهد بود.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,فناوری‌های جدید

3- پول دیجیتال

 به جای پول‌کاغذی

در گذشته مردم مجبور بودند داخل شعب بانک بروند، فرم پر کنند و برای دریافت پول خود در صف انتظار بایستند. در واقع ما پول نقد را همه جا با خودمان حمل می‌کردیم اما این روزها رواج هرچه بیشتر استفاده از ‌کارت‌های اعتباری (حتی اگر انتقال وجه از طریق فناوری‌های موبایلی را هم در نظر نگیریم) ضرورت استفاده از پول نقد را به میزان زیادی کاهش داده است. کارشناسان می‌گویند سکه و اسکناس‌های کاغذی طی یک دهه آینده با شکل‌های جدیدی از پول جایگزین می‌شوند. هم‌اکنون در سوئد، کارت‌های اعتباری و بانکداری آنلاین تقریبا جایگزین پول کاغذی شده و ابزارهای پرداخت تلفن همراه، خرید محصولات را تنها با زدن چند ضربه به صفحه تلفن هوشمند امکان‌پذیر ساخته است.  

 

 

منبع:   https://www.beytoote.com/computer/technews/13.html

 





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: